Winkelwagen: € 0,00

Je hebt geen producten in je winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Waarmee kunnen we je helpen?

Vind het antwoord hieronder of stel je vraag via de mail.


Bezorgen & Levertijd

 

Natuurlijk wil je je artikelen snel in huis hebben. Dat begrijpen wij helemaal en we doen alles binnen onze mogelijkheden om het pakket zo snel mogelijk bij te bezorgen!

Als het bestelde artikel op voorraad is, kunnen we deze doorgaans* binnen 48 uur na bestelling op het door jouw aangegeven adres laten afleveren. Uitzondering hierop zijn helmen van POC, gps'en en rugzakken. Daarvan is de levertijd ca. vijf werkdagen.

Wij maken gebruik van de diensten van PostNL. Zodra het pakket door ons bij PostNL wordt aangeboden, ontvang je van ons een track&trace-code waarmee je je pakket kunt volgen.

Je kunt er ook voor kiezen om je pakket af te halen bij onze vestiging in Cothen. Je ontvangt van ons een e-mail zodra het pakket voor je klaarligt. Binnen de vaste openingstijden van deze vestiging kan je je pakket daarna komen op halen. Als deze openingstijden niet binnen je planning passen, kan je ook telefonisch een andere afhaalafspraak maken.

Verzending van bestellingen binnen Nederland is gratis vanaf € 20, voor bestellingen onder € 20 rekenen wij € 6,50. Voor bestellingen buiten Nederland rekenen wij € 13,50 bijdrage in de verzendkosten.

Om het milieu te sparen hergebruikt Vasa Sport dozen en verzendmateriaal.

Helaas kunnen pakketten groter dan 100x50x50 cm (bijvoorbeeld stokken) niet buiten Nederland worden verzonden. 

* Op het moment van overdragen aan PostNL hebben wij geen invloed meer op de levertijd en dus eventuele vertraging. 


Niet duidelijk? Stel je vraag via de mail.


Privacy & Veilig bestellen
 

Als je bij ons iets besteld, wil je zeker weten dat je gegevens veilig zijn. Maar toch hebben we enkele persoonlijke gegevens van je nodig, omdat het anders wel erg lastig wordt om je pakket af te leveren. Of om ervoor te zorgen dat je betaling kan worden afgerond.

En dat is precies waarvoor we je gegevens opvragen en opslaan. Deze worden dus nooit aan derden verstrekt. En als je je hebt aangemeld voor onze nieuwsbrief, kan je je daarvoor altijd eenvoudig weer afmelden via de link onderaan de nieuwsbrief, of door een mail te sturen naar onze klantenservice.

Als je een betaling doet gebeurt dat via een beveiligde verbinding. Dat is herkenbaar aan het slotje en de toevoeging https in de adresbalk. Wij adviseren je echter nadrukkelijk om dit altijd te controleren voordat je je betaling voortzet. Zo voorkomen we samen dat het misgaat.


Niet duidelijk? Stel je vraag via de mail.


Ruilen & Retourneren

Toch niet blij met je aankoop, liever een andere kleur of maat? Dat kan. Je hebt 14 dagen de tijd om je product te bekijken en beoordelen. Als je het terug wilt sturen of ruilen, zijn er een paar dingen waar je op moet letten:

* Het artikel is ongebruikt en in originele staat, voorzien van prijslabels en verpakking

* Je geeft op de factuur aan wat je terugstuurt

* Je stopt de factuur in het pakketje

* Je plakt het pakket goed dicht (zorg dat er niets uit kan vallen!)

* Vermeld het ons adres (Bredeeweg 9a, 3945 PD  COTHEN) en zorg voor voldoende frankering

* Als je het afgeeft op het postkantoor krijg je een verzendbewijs. Bewaar dit goed, je weet maar nooit.

* Als je wilt ruilen, plaats je een nieuwe bestelling in onze webshop. Kies voor vooruitbetaling, je hoeft niet opnieuw te betalen. Je nieuwe artikelen worden verzonden
   na ontvangst van je retour.

Meld voor de zekerheid via klantenservice dat je iets retour gaat sturen. Dan weten we dat er iets onderweg is.

Het (restant)bedrag van de geretourneerde artikelen wordt uiterlijk binnen 30 dagen teruggestort op de bankrekening waarvan de oorspronkelijke betaling is gedaan. Terugstorten op een andere rekening is helaas niet mogelijk.


Niet duidelijk? Stel je vraag via de mail.


Hulp bij bestellen

Een bestelling plaatsen in onze webwinkel is heel eenvoudig. Om je te helpen, zetten we hieronder alles even op een rijtje.

Stap 1: Kies je product
Kijk eerst eens rustig rond in de webwinkel. Je kunt via verschillende routes bij het product komen dat je zoekt. Daarvoor is de menubalk bovenin het handigst, maar je kunt ook het zoekveld gebruiken als je naar een specifiek artikel zoekt.
Heb je je product hebt gevonden? Vul dan indien van toepassing de gewenste maat of kleur in en klik op de knop In Winkelwagen.
Je kunt nu verder winkelen, of direct verder met afrekenen.

Stap 2: Wat zit er in mijn winkelwagentje?
Je winkelwagen blijft altijd rechts bovenin zichtbaar. Je kunt hier op elk gewenste plaats in de webwinkel naar toe. Klik op Winkelwagen om te zien wat er allemaal in zit.
Wil je van een artikel meer dan 1 stuk bestellen, of juist minder? Klik op Wijzigen. Vul het juiste aantal in en klik op Winkelwagen bijwerken.
Het je iets enthousiast op de winkelknop gedrukt? Geen probleem, verwijder het product uit je winkelmandje door op de prullenbak te klikken.
Klik op Ga door naar afrekenen om je bestelling nu af te ronden.

Stap 3: Bestelling afronden
Je bent klaar om je persoonsgegevens in te vullen en af te rekenen.
Als je een account hebt aangemaakt bij een vorig bezoek wordt het helemaal eenvoudig, dan hoef je niet nog eens al je gegevens in te voeren. Je kunt hier inloggen.
Heb je of wil je geen account? Dat maakt niet uit. Je hoeft er geen te hebben om de bestelling af te ronden.
Kies ook je verzendwijze en betaalwijze.
Heb je een kortingscode? Vul deze dan op deze pagina in en klik op Toepassen. Je korting wordt direct verwerkt in de totaalprijs. Dat scheelt toch weer.
Nieuwsgierig naar onze aanbiedingen en acties? Je kunt je hier direct inschrijven voor onze (gratis) nieuwsbrief. Heb je geen interesse? Zet dan het vinkje uit.
Zijn alle velden correct ingevuld en ben je akkoord met onze voorwaarden (wél even aanvinken nog)? Klik op Plaats bestelling.

Stap 5: Betalen
Niet het allerleukste, maar moet ook gebeuren. Je wordt doorgestuurd naar de betaalwijze van je keuze.
Heb je voor iDeal gekozen? Dan wordt je doorgestuurd naar de betaalpagina. Na afloop kom je weer terug in de webwinkel.
Als je hebt gekozen voor vooruitbetaling door bankoverschrijving hoef je nu even niets te doen. Als je je bestelbevestiging in je mailbox hebt, betaal je met de gegevens in de mail. Je pakket wordt verzonden als je betaling ontvangen is.


Niet duidelijk? Stel je vraag via de mail.


Betalen via ideal of overboeking

Op dit moment kan je in onze webwinkel betalen met iDeal of met overboeking door bankoverschrijving. Andere betaalmogelijkheden zijn er helaas nog niet.
Kom je je pakketje ophalen in Cothen? Dan kan je als je wilt ook pinnen bij ophalen of contant afrekenen. Hou wel rekening met een langere levertijd als je kiest voor betaling via bankoverschrijving.


Niet duidelijk? Stel je vraag via de mail.


Garantie, klachten en suggesties

In onze webwinkel verkopen wij producten van kwalitatief goede leveranciers en hoogwaardige materialen. Maar er kan soms wel eens iets stuk gaan terwijl je het gewoon gebruikt. Of er zit een fabricagefout in. De Vasa Shop hanteert in principe de wettelijke garantietermijn van drie maanden. Maar ook buiten die drie maanden en zeker bij normaal gebruik en slijtage zoeken we graag met je naar een goede oplossing als het product toch abnormale slijtage vertoont.

Wij streven er naar om je optimaal van dienst te zijn. Maar er zijn altijd dingen die beter kunnen. Heb je suggesties die onze service kunnen verbeteren? Wij horen het graag! Daar heb jij uiteindelijk als het goed is ook profijt van.

Maar ook als je een klacht hebt over onze service, informatie of over een geleverd artikel, dan vernemen wij dat graag. We vinden samen een passende oplossing.
Stuur je garantieclaim, suggestie of klacht naar de klantenservice en wij nemen snel contact met je op.


Niet duidelijk? Stel je vraag via de mail.


Maattabellen, vind de juiste maat

Als je in de winkel komt, dan kan je natuurlijk gewoon je schoenen of kleding passen. Dat gaat online wat lastiger. Om te voorkomen dat je er bij ontvangst van je schoenen of kleding helemaal naast zit, hieronder wat tips en maat-weetjes om de juiste maat te bepalen.

Schoenen
Afhankelijk van de fabrikant hanteren wij UK of EUR maten. Met deze meetinstructies en maattabel kan je de juiste maat bepalen.

Maattabel schoenen

 

Kleding

Ook voor kleding geldt dat de maat afhankelijk is van de fabrikant en of er UK of EUR maten worden gehanteerd. Je kunt indien nodig je maat bepalen met behulp van deze instructies en maattabel. Als je je kledingmaat wilt meten kan je dit het beste doen in je ondergoed. Dit voorkomt dat de metingen groter uitvallen. Gebruik een meetlint in centimeters (cm) en trek het meetlint niet te strak om je heen. De maten hebben betrekking op standaardmaten.
Meten van de kledingmaat

 

Maattabel Vasa fietsshirts dames

Maattabel Vasa fietsshirts dames

Maattabel Vasa fietsshirts heren

Maattabel Vasa fietsshirts heren

 

Stokken
De lengte van de stok is afhankelijk van je lichaamslengte en de techniek (klassiek of skating) die je wilt gaan beoefenen. Daarnaast is je vaardigheid en kracht van van invloed op de juiste stoklengte. Hoe vaardiger en sterker, des te langer de stokken. Om een juiste keuze te maken voor je stokken, kijk je in deze tabel.

De meeste stokken worden per 5cm lengteverschil verkocht*. Zit je er qua maat net tussenin, kies dan voor de kortere stok als je een beginnende langlaufer bent of alleen toertochten loopt. Voor wedstrijd- en marathonsporters of als je veel dubbelstokt adviseren we om naar boven af te ronden, dus voor de langer stok te kiezen.

Bepaal de juiste stoklengte

* Alleen de Madshus CR100 carbonstok is verkrijgbaar in 2,5 cm maten.

 

Langlauf- en backcountry ski’s
Nu wordt het wat ingewikkelder. Langlaufski’s en backcountry ski’s aanschaffen is een complex en secuur proces. Dit is namelijk afhankelijk van een aantal factoren, zoals lengte, gewicht, getraindheid en ervaring. Om die reden kunnen ski’s niet worden aangeschaft via onze webwinkel. Je kunt wel vooraf bekijken welke ski’s er zijn, om te zien of er iets voor jou bij zit. Maar voor het aanschaffen van een paar nieuwe ski’s vragen wij je om langs te komen in Cothen. Dat kan tijdens de winteropeningstijden of op afspraak. Dan hebben we alle aandacht en tijd voor je en kunnen we ervoor zorgen dat je met de juiste ski’s de deur uit loopt. Houd er rekening mee dat je al gauw anderhalf uur bezig bent, dus plan ruim de tijd in.


Niet duidelijk? Stel je vraag via de mail.